ENTRENAMENDU ZONAK ETA BIDE ENERGETIKOAK

 

  1. Zerrenda itzazu aurkitzen dituzun entrenamendu zona ezberdinak:
TAULA 0 TAULA 1 TAULA

(bong eskala)

TAULA 3 TAULA 4 TAULA 5 BIHOTZ MAIZTASUNA ENERGIA ITURRIA
AEROBIKO ERREGENERATIBOA OSO BAXUA AEROBIKO LEHENARATZEA BEROKETA AEROBIKO INTENTSIBOA 100-140 Aerobikoa, gantzak gehienbat
AEROBIKO ESTENTSIBOA BAXUA <4 AEROBIKO ARINA BEROKETA ANAEROBIKO INTENTSIOBA 140-155 Aerobikoa, gantzak gehienbat
ERDIMAILAKO AEROBIKOA MODERATUA 4-6 AEROBIKO NORMALA PISU GALTZEKO ANAEROBIKO EXTENTSIBOA 155-170 Aerobikoa, gantzak eta karbohidratoak
AEROBIKO INTENTSIBOA INTENTSIB0A 6-8 MISTO EXTENTSIBOA AEROBIKOAREN HOBEKUNTZA ANAEROBIKO EXTENTSIOA 170-185 Aerobiko gantzak eta karbohidratoak
AEROBIKO-ANAEROBIKOA MIXTOA MAXIMOA 8-10 MISTO INTENTSIBOA LAKTATOAREN ENPILAKETA UMBRAL  ANAEROBIKOA 185-200 Aerobiko gantzak eta karbohidratoak
ANAEROBIKO LAKTIKO ESTENTSIBOA 12-14 LAKTIKO EXTENTSIBOA AEROBIKO GLUKOTIKOA +200 Glukolitikoa
ANAEROBIKO LAKTIKO INTENTSIBOA 14-18 LAKTIKO INTENTSIBOA AEROBIKO LIPOTIKOA +200 Glukolitikoa
ANAEROBIKO ALAKTIKO LAKTIKOA 18-20 ALAKTIKKO EXTENTSIBOA ETA INTENTSIBOA UMBRAL AEROBIKOA +200 Fosfagenikoa

UMBRALAK EDO ATALASEAK.

ATALASE AEROBIKOA

Atalase aerobikoa  ariketa fisikoa egiten hasten garen momentua da, momentu horretan laktatoa sortzen hasten da gure gorputzean, baina gorputzera nahiko oxigeno iristen den, gorputzari denbora ematen dio laktato hori garbitzeko.

Girl running at sunset
AEROBIKOA.


ATALASE ANAEROBIKOA

Atalase anaerobikoan sartzean berriz, erabiltzen ari garen karbohidrato horiek azido laktiko gehiegi sortzen dute eta gorputzera ez denez nahiko oxigeno iristen gorputzari ez dio denborarik ematen hauek depuratzeko. Horregatik entrenamendu anaerobiko bat burutu ondoren, “garbitu” egin beharko genuke sortutako hondakin hori.

images-7

 

ANAEROBIKOA.

 

 

Azido laktikoa, Azido laktikoa (laktatoa, ionizatzen denean) H3C-CH(OH)-COOH formula duen azido karboxilikoa da (C3H6O3), hainbat prozesu biokimiko eta fisiologikotan agertzen dena (esaterako, hartzidura laktikoan). Bi isomero optiko ditu: destrogiroa (D-laktikoa) eta lebogiroa (L-laktikoa), azken hau garrantzi biologikoa duena izanik.

 

POTENTZIA ETA AHALMENAREN ARTEKO EZBERDINTASUNAK:

Potentziaz hitz egiten dugunean unitateko eman dugun energia kopuruaz ari gara, aldiz, ahalmenaz hitz egitean energia kantitate kopuru totalari buruz.

Geroz eta energia kantitate gehiago segundoko, potentzia gehiago. Potentzia kirolari batek ahalik eta denbora gutxienean  jarduera fisikoa burutzeko duen posibilitatea da.

Geroz eta ahalmena gehiago izan,  lan denbora handiagoa izango da.

Zer da Vo2max? Erlazionatu bihotz maiztasunarekin

VO2 máx- a organismoak xurgatu, garraiatu eta kontsumitu dezakeen oxigeno kopuru maximoa da. Beste era batera esanda, gure organismoak odolera garraiatu eta metabolizatu dezakeen oxigeno kopuru maximoa.

Orduan eta VO2 maximoa bihotz maiztasunarekin lotuta dago, geroz eta VO2 max handiagoa geroz eta ahalmen kardiobaskular handiagoa izango dugu. Nahiz eta aldaketak eta salbuespenak dauden .

Zer da VAM?

“Velocidad aerobica maxima” test batzuen bitatertez norberaren atalase anaerabikoa non dagoen jakiteko modua da.

Erabiltzen den test-a baliagarria izan behar du ( errepikakorra, helburu batekin, egoera berdinean…), horretarako korrika, igerian edo txirrindan 20 minutu inguru egongo gara jarduera egiten. Ematen diren buelta bakoitzean kirolariak pultsometroak markatzen duen bihotz mahiztasuna begiratu behar du.  Froga bukaeran bihotz maiztasunak eman dituen erantzunekin bataz besteko bat egingo da eta ateratzen den erantzuna gure edo kirolariaren atalase anaerobikoa izango da. ( Buelta guztiak denbora berdinean egiten ahalengindu behar da).

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s