KIROL ENTRENAMENDUAREN IKUSPEGI FISIKO-FISIOLOGIKOA

KARGA KONTZEPTUA

 

 

  • Zer da? azaldu.

 

Entrenamendu baten balioa edo lana baloratzerako  kontzeptua.

 

 

  • Kanpoko karga eta barne kargaren arteko ezberdintasunak azaldu.

 

 

Kanpo karga edo fisikoa egiten diren kilometroak, orduak, abiadura, eta abar dira. Kantitatea eta kalitatea markatzen du ere. Barne karga edo fisiologikoa, aldiz, kanpo kargak organismoan sortzen duen efektuari deritzo. Modifikazioak eragiten ditu kontsekuentzia modura fisiologikoki, biokimikoki baita morfologikoki ere.

 

 

  • Karga definitzen duten faktoreak azaldu.

 

    1. Bolumena:: Egiten dugun lanaren kantitatea edo iraupena adierazten du. Egindako metroak, errepikapenak… .

 

    1. Intentsitatea:·        Egiten den lanaren kalitatea adierazten du. Intentsitatea abiaduraren bitartez adierazten da. Baita, kirolariaren marka onenaren portzentaiaren arabera.

 

    1. Atseden/lan maiztasuna: Entrenamendu baten atseden tarteak adierazten ditu. Esparru honetan lanak sortutako nekea gainditzen ahaleginduko gara.

 

    1. Idatzi 3 entrenamendu esaldi eta azalpenak eman
      1. Erresistentzia lantzeko korrika
  • 2×25’ (140 n/m)

        + 2×15’ fartleck (140-170 n/m)

        + 12x100m (170 <n/m) / (120>)

      1. Abiadura lantzeko igerian

                           3 (3x15m/2’ atseden aktiboan 50 m raino joan) /5’ (%85)

      1. Indarra lantzeko gimnasioan pisu libreekin

 

        1. Hasiberrientzat: Koltxoneta gunean

2(2×20”plantxa / 10”) / 2’( 20 lunbar)

  + Teknika lantzeko makinak erabiliko ditugu:

  • Press militar (10 errepikapen barrarekin)
  • Press hankentzat ( 10 errepikapen pisurik gabe)
  • Dominaden makina ( 5kg ko pisuarekin 10 errep.)
  • Gluteoak lantzeko makina (10 kg ko pisuarekin 10 errep/ hanka)

 

        1. Hipertrofiatzeko. (Bularra)

Press banca: 3 (8/%80)

Fondoak: 3 (3×25/ 30”) / 1´

Bularreko kontraktorean: 5 ( 2×10/30”)/2”

 

        1. Indar erresistentzia lantzeko

                                   Ergometroa: 3 ( 2x1000m) / 2´

 

BIGARREN EGUNA

  1. Nola neurtu (kuantifika) ditzakegu balore hauek?

Gaur egun, teknologia asko aurreratu dela eta balore hauek neurtzeko tresna berri asko daude orain, esate baterako, pultsometroa. Hala ere, hatzekin pultsua hartu dezakegu betiere, abiadura km/s tan neurtu…

 

Gimnasioan aldiz, neurgailu hauek ezberdinak dira. Baloreak kuantifikatzeko adibidez, pisuarekin, denborarekin edota minutuko palada kopuruarekin joka dezakegu.

 

  1. Zein neurgailu aurki ditzaket merkatuan?

Potentzia neurgailua, pultsometroa, tempotrainer, lactate scout, termometroa, bideo kamara, abiadura laserra, kilometro kontagailua, app-ak (runtastic), movila, go pro, ciclo computadorea, borng-en eskala, metroa, kaxa, altimetroa, barometroa, medidor de mareas,higrometro, podometro, kaloria neurgailua, pisua,…

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s